אל תפספסו תכנים חשובים ומעניינים גם בתפריט המשני (ארכיון).

חשיבות המילה - איך השפה והסלנג משפיעים על תפישתנו


'ברית מילה'  - היאחזות בסמליות חיובית.

השפה והמילים בהן אנו משתמשים בכדי לתאר נושאים מסוימים, אנשים, צבעים וכן הלאה משפיעות באופן ישיר ועקיף על תודעתנו, מחשבותינו ותפיסתנו. לעיתים מילים שונות יכולות, עקרונית, לתאר את אותו הדבר ובכל זאת לעורר בנו רגשות שונים: חיוביים או שליליים. אסוציאציה כזו או אחרת. -- בנוגע לעינייננו, היחס הוא ל'נורמלי' והשונה. במקרה של מילת גברים, התאור העיקרי לתהליך בישראל למעשה יוצר הפרדה חדה בין המציאות לסימבול. בין החיתוך באיברי מין לבין הרעיון התאולוגי (דתי) העומד מאחוריו. במילים אחרות, כאשר אנחנו בוחרים לשוחח עם אחרים על מילת גברים במילים לא ישירות כגון 'ברית מילה' אנחנו למעשה מתעלמים רגשית ומחשבתית מהמעורבות הכירוגית, הניתוח בפין הגברי.

תארו לעצמכם שהמושג התנכ"י 'ברית מילה' לא היה קיים, ובמקום כולם היו קוראים לתהליך "ניתוח באיברי מין של תינוקות." חשים בהבדל? ממש מרגישים את הקיבה מסתובבת מהתיאור הזה. והרי זהו בדיוק הדבר. אפשר להיות וולגרים יותר ולומר "חיתוך בזין, תלישת עור הפין, הריסת איבר מין, קרקוף ראש הזין" -- הם אולי פוגעניים למאזין, אך לא יותר מאשר התהליך עצמו.

'פין לא נימול/זין לא נימול'

השימוש ב'פין לא נימול' כתיאור לפין הטבעי, השלם, הוא סותר את ההגיון והמציאות. ראשית, הפין הטבעי; זין לא נימול, הוא ברירת המחדל. כך אנו נולדים. מסיבה זו, הגיוני יותר לכל הדעות לומר "פין טבעי" ו"פין לא טבעי". "פין שעבר שינויים" לצד "פין נורמלי". הניסוח 'פין לא נימול' הופך מילת גברים לנורמה, בעוד שהפין הטבעי הוא כאילו 'השונה'. אלו ניסוחים שמטרתם לעוות את המציאות בכדי לתמוך במילת גברים כדבר הגיוני וטבעי.

האם ניתן לדמיין עולם מקביל בו אנו מתייחסים לפות הטבעית כפות שלא עברה מילת נשים, פות לא נימולה?

'פין ערל'

כאן עומדת בפנינו בעיה. המילים הבודדות בעברית שמתייחסות לפין טבעי מקורן בתנ"ך. 'ערל' היא למעשה מילת גנאי (אין טעם להתווכח, זו המציאות). ישנם ישראלים שגם מתייחסים לעורלה בצורה זו. 'ערל לב (אדם רשע, קר, אטום וכן הלאה)' 'נפל על אוזניים ערלות (אטום, אדם הבוחר לא להקשיב או לא מסוגל להקשיב לאחר)' וכן הלאה. אלו כינויים לאנשים והתנהגות שלילית. לכן עורלה, גם היא, יוצרת קונוטציה שלילית. כשאתם מדברים על הנושא עם חברים/מכרים/בני ובנות זוג, נסו בראש ובראשונה לקרוא לפין הטבעי ''נורמלי' ו'טבעי'.

"ברית מילה בטוחה; ברית שלא פוגעת בפין; ברית מוצלחת; מוהל ששומר ולא פוגע באיבר מין'

בישראל, מסיבות ברורות מאליהן, כולם מתייחסים לעטרה ולערלה כשתי יישויות שונות לחלוטין. כאילו 'האחד לא קשור לאחר.' כאילו שהערלה מהווה אלמנט מיותר ולא נחוץ לתפקודו התקין של הפין. כאילו הערלה לא חלק מהפין אלא תוסף. גם במקרה זה, אלו דברים שמטרתם לנתק את המציאות ולגונן על הברית מילה כדבר שאינו פוגם ולא מזיק. עיוות המציאות על מנת לתמוך בברית שפוגעת בפין ובתפקודו באופן מוחלט.

האם נתייחס למילת נשים או הסרת הדגדגן כ"אי פגיעה בפות?" הרי אישה יכולה להרות ואולי אף לחוות אורגזמות נרתיקיות ולהנות מסקס עם בני זוג. אז מה? האם הפות לא נפגע? האם לא הוטל בו מום? האם מתקבל על הדעת להתייחס לדגדגן כחלק נפרד מאיבר המין הנשי רק בגלל שניתן לאבחנו ולהבדילו מפתח הנרתיק, שפתי הפות וכן הלאה? התשובה היא לא, לא ולא.

בהמשך לזאת, אין דבר כזה 'ברית מוצלחת' או 'מוהל שלא פוגע בפין'. ברית מילה (וכל חיתוך) היא פגיעה ישירה באיבר המין הגברי- הטלת מום קשה. וכפי שמוסבר ברשומות רבות באתר עשר הדרכים, הפין הטבעי, וכפועל יוצא יחסי המין, נפגעים משמעותית מהמילה.

הימנעו ממילים, מונחים, ביטויים, וגישות שמנטרלות את המציאות ונותנות אישור ונורמטיביות לתהליך שלילי, אסור, חמור ולחלוטין לא נורמלי.


3 תגובות:

  1. אני בעד "פין שלם". זה גם נכון ועובדתי, וגם מספר משהו על התהליך האלטרנטיבי.
    פין טבעי או פין נורמלי הוא תרגום לא מוצלח מאנגלית.

    השבמחק

  2. שיחות סקס https://dateandloveonphone.com/ אירוטיות רק עם נשים אתיופיות. לפרטים נספים היכנס לאתר שלנו

    השבמחק
  3. Where to Go to Las Vegas (2021) | DocD
    This guide will walk you through all your 김해 출장샵 options when 전라북도 출장안마 visiting a 화성 출장샵 casino and also what it can 김천 출장안마 teach you to do. Read more 수원 출장안마 here.

    השבמחק