אל תפספסו תכנים חשובים ומעניינים גם בתפריט המשני (ארכיון).

העורלה והפרנולום - מהם וכיצד הם פועלים?




העורלה רגישה לכל מגע וכל שינוי קל
בטמפרטורה ממש כמו שפתיים שלנו
 העורלה היא מרקם עור עדין וחשוב ביחסי המין. הערלה היא שכבת עור כפולה המכסה את העטרה, והיא מהווה חלק דינאמי וחשוב ביותר במיניות הגבר. העורלה עוטפת את קצות העצבים בפין, שעשירים בקולטני רגש כמו השפתיים שלנו. כל מגע עדין, קור או חום, מורגשים מיד. לאור הרגישות הזו, הסקס עצמו זקוק לעדינות ולא לכוחניות בחדירה ובדחיפות פנימה והחוצה. 

העורלה עצמה עדינה וריגשה מאד. היא מכילה בין 10,000 עד 20,000 (בהתאם לגודל מרקם העור) קצות עצבים רגישות, המגורות מאד במגע עדין ומשיכות מתונות. לכן 'העורלה מעדיפה' תנועות אגן עדינות יותר. רמת הרגישות בחלקה הפנימי של העורלה זהה לרגישות השפתיים או הפה, ביכולתם לחוש בהבדלים עדינים ביותר בטמפרטורה וכל מגע. 

הפרנולום. 

פרנולום בלשון
העורלה מחוברת לעטרה על ידי רצועת עור גמישה בשם "פרנולום". תפקיד הפרנולום הוא להפחית את עוצמת תנועות האגן, הדחיפות והיציאות מן הנרתיק. רצועה זו מוגדרת במילון הרפואי כ "חתיכת קפל קטנה של עור, שבודקת, מתקפלת, או מגבילה את התנועה של איבר או חלק". החלק התחתון בלשון שלנו מחובר על ידי פרנולום לתחתית הפה. אם תנסו להוציא את הלשון מהר מחוץ לפה, עד כמה שאפשר, תרגישו מן משיכה, אי נוחות בלשון. זהו הפרנולום שמגביל ומחזיק את הלשון במקומה. באופן דומה, כך גם הפרנולום של העורלה. הפרנולום שומר שהתנועה של הפין תהיה עדינה יותר. הפרנולום "מודיע לפין" לא לחדור בחוזקה יתר על המידה, כי הנקודה הכל כך רגישה הזו, נמתחת מעבר ליכולתה וגורמת לאי נוחות. בדיוק כמו משיכת הלשון החוצה מעבר ליכולתה.

(הפרנולום ישנו גם מאחוריי השפתיים העליונות והתחתונות שלכם, והוא מקשר בינהן לחניכיים. תפסו וקפלו החוצה את השפה שלכם וראו בעצמכם).

לעומת הפין הערל, הפין הנימול יכול לדחוף בחוזקה, לדפוק "ללא הכרה", כיוון שבמרבית המקרים הפרנולום מוסרת במלואה במילה. גם אם ישנה שארית מהפרנולום היא לא תפעל כיוון שהיא איננה מחוברת לשום דבר ועצם קיומה לא רלוונטי בלי העורלה. 

כפי שצוין קודם לכן, הפין הטבעי מקבל את מירב ההנאה והסיפוק מחלקו העליון של הפין; העורלה, הפרנולום, העטרה. קולטני הרגש, קצות העצבים, כל כך רגישים שצריך רק תנועה עדינה בכדי ליצור ריגוש מיני עוצמתי. 

מכיוון שאיזור ראש הפין מספק כמות גדולה כל כך של הנאה, אין צורך לדפוק חזק את גוף הפין בנרתיק. הפין הטבעי מספק ריגוש עצום לא רק בחדירה אלא גם ביציאה מן הנרתיק, כך שהפין לא צריך לצאת כל כך רחוק מן הנרתיק ובחזרה בכדי להינות מקצב אחיד של תחושות מענגות בגופו (ומוחו). כל אורכו של הפין, בו מתרכז הגבר הנימול, זקוק ללחץ וגירוי גדולים בהרבה מהפין הטבעי. גבר נימול נוהג לדחוף חזק יותר ולדפוק עד עצם החיק. ובמיוחד בשביל להגיע לפורקן.

מהי העורלה כפי שהוסבר במאמר על ידי פול מ. פלייס
 The Case Against Circumcision. Paul M. Fleiss, MD. Mothering 85, Winter 1997.

תרגום על ידי: רני כשר

 "העורלה היא איבר רגיש למגע, מותאם לתפקידו בדייקנות ויחיד במינו ובתיפקודו. אין אף איבר בגוף המתפקד כמו העורלה. בהיותה התארכות מותאמת של העור החיצוני של הפין, העורלה מכסה את העטרה של הפין בשכבה כפולה של עור. 80% מסך כל העור של הפין נמצא בעורלה. לפחות 25% מאורכו של הפין הרפוי, הוא למעשה עורלה. היא מכוסה בשכבה דקה של שרירים חלקים, העושים מסיבים אורכיים. שרירים אלו מסובבים סביב עצמם, ויוצרים מעין שריר סגור אשר משמש להגנה מושלמת על צינור השתן בפני זיהומים מכל סוג שהוא. כמו שכבת העור הפנימית של העפעפיים, או השכב ההפנימית של הלחיים, גם העורלה מכילה קרום רירי. שכבה רירית זו מחולקת לשני איזורים ברורים: אזור הריר הרך, ואיזור הריר הקשה. האיזור הרך הוא זה שבא במגע עם העטרה של הפין, ומכיל בלוטות חֶלֶב חיצוניות, אשר מפרישות תחליבים וחומר סיכה וכן נוגדנים. בלוטות דומות קיימות גם בעפעפיים וגם בלחיים. קרוב לאיזור הרירי הרך ומיד מאחוריי השפה של העורלה נמצא האיזור הרירי הקשה. איזור זה הרגיש למגע באופן יוצא דופן, מכיל מעין רצועות רוחב, בדומה לרצועות האלסטיות אשר בחלק העליון של הגרביים. רצועות אלו מאפשרות לשפתי העורלה להיפתח ולעורלה להתגלגל מעל העטרה אחורנית, תוך כדי חשיפת העטרה. האיזור הרירי הקשה נותן לעורלה את הצורה האופיינת ההולכת וצרה כלפי הקצה. בחלק הפנימי של העטרה, נקודת הקצה של העטרה משוכה במקצר לקראת הפתח ויוצרת קרום הדומה למעין רצועה רוחבים (קרום בעל אופי דומה הוא זה שמחבר את הלשון לרצפת הפה) – (הפרנולום). קרום זה הוא המאפשר לעורלה לחזור למקומה הרגיש לאחר שהייתה משוכה לאחור."
 "אחד התפקידים המיניים של העורלה הוא להבטיח תנועה חלקה ועדינה בין החלקים הריריים של שני בני הזוג. העורלה מאפשרת לפין לנוע קדימה ואחורה בתוך הנרתיק ע"י מגע בלתי מחוספס בין העורלה לקירות הנרתיק. העורלה המסתירה את הפין מהווה כעין מעטפת היוצרת אינטימיות, בהפיכתה את העטרה לאיבר מוסתר. החוויה המינית מוגברת כאשר העורלה מתקפת לאחור ומאפשרת לאיבר "הפנימי" של הזכר, העטרה, לפגוש את האיבר הפנימי של הנקבה, הדגדגן. רגע של אינטימיות ויופי."



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה